Toegepaste theorie

Bij het bouwen van de website is er theorie toegepast die ik tijdens de minor heb geleerd. De theorie die ik heb toegepast zijn inbound marketing, hiërarchie van optimalisatie van Eisenberg met als laatste stap Cialdini in verwerkt en tot slot seo door middel van de Yoast plugin.

Bij het toepassen van inbound marketing worden relevante en sterke content op de website geplaatst. Het is van belang dat de content aansluit op doelgroep en aantrekt. Bij elke pagina is er nagedacht of dit aantrekkelijk voor de doelgroep is en of het zal leiden tot een daadwerkelijke conversie. De pagina over adverteerders wordt geschreven in het belang van adverteerders. Het taalgebruik is net wat anders dan de pagina van influencers en de informatie is gericht op voordelen voor een adverteerder.

Daarnaast is er gebruik gemaakt van de hiërarchie van optimalisatie van Eisenberg. De eerste stap is functionaliteit. Bij dit onderdeel is er rekening mee gehouden dat alle call-to-actions werken en ergens naar linken. De volgende stap is toegankelijkheid. Bij het bouwen van de website is er rekening gehouden met de mobiele weergave en of de website toegankelijk is voor slechtziende. De afbeeldingen zijn voorzien van een ALT-tekst, dat zowel slechtziende weten waar het over gaat. Ook is er een ALT-tekst toegevoegd om seo te verbeteren en de website hoger te laten ranken in de zoekmachine van Google. Daarnaast wordt er ook gekeken naar de gebruiksvriendelijkheid van de website. De design en navigatie zijn nader bekeken en zullen geen frustraties opleveren bij een potentiële klant. Ook is er gekeken naar de duimvriendelijkheid van de mobiele website. Bij de intuïtieve fase gaat het om het wegnemen van onzekerheden. Hiervoor is er gekozen om een ‘Over ons’ pagina te schrijven en vertrouwen te bieden.

Tot slot is er bij de persuasive fase de theorie van Cialdini gebruikt.

  • Sociale bewijskracht: reviews en door het aantonen (op de pagina over Connectet) hoe veel adverteerders zijn aangesloten. Daarbij laat dit ook zien dat Connectet deskundige zijn op het gebied van influencermarketing.
  • Sympathie: afbeeldingen van influencers toegevoegd, foto van het team en door een samenwerking aan willen gaan.

Extra elementen

  • Woocommerce geïnstalleerd, maar uiteindelijk niet gebruikt.
      • In eerste instantie was het plan om diverse abonnementen aan te bieden en gratis e-learing/e-book. Het laatste om wederkerigheid laten creëren bij de bezoeker.
  • Google maps
      • Toegepast op de ‘over ons’ pagina en contact pagina. Om vertrouwen te creëren en informatie te geven over het bedrijf.
  • Elementor
      • Voor het opmaken van de pagina’s is er gebruik gemaakt van Elementor. Hierbij is het mogelijk om diverse elementen te gebruiken op een pagina.
  • Canva
      • Om het logo te laten ontwerpen. Makkelijk in gebruik, voor de volgende keer Photoshop gebruiken.